söndag 7 februari 2016

Jubileums kalender

Min kära syster fyllde nyligen år. Jag gjorde därför en jubileums kalender till henne. Själva kalendern köpte jag i Tyskland. Den har datum och månader tryckte men lämnade en tom plats för egna foto/dekoration. Finns i olika storlekar. Den här är ca 22x24. Hittade några foto på henne i olika ålder. Några sidor använde jag stämplade figurer istället. Här visar jag endast de sidor med stämplade figurer.
 
 
Framsidan på kalendern. Stämplarna är från Hänglar & Stänglar och Heartfelt Creations. Små charms, siffror och bokstäver är från Scrap Magic.
 
 
Tanken med kalendern är att hylla min syster och alla hennes goda egenskaper och personligheter. Även här har jag använt stämplarna från Hänglar & Stänglar och Heartfelt Creations. Små tags/bilder från Graphic 45s "Home Sweet home Collection".

 
Till skillnad från mig så har min syster "gröna fingrar" Stämplar som använts här är Hänglar & Stänglar och Make it crafty.
 
 
Stämplarna här: damen som plockar svamp är från Prick i form (nedlagd), djuren på stocken är från Docraft (?), inte helt säkert. Men köpte från Scrap Magic. Hundstämpeln kom jag inte ihåg var jag köpte den. Självklart har jag använt fina papper från Graphic 45.
 
 
Papper mest från Graphic 45 och stämpel med den glada tjejen är från Hänglar & Stänglar.
 
 
Den här sidan älskar jag. Papper från Graphic 45s "A Christmas Carol Collection". Jag älskar den kollektionen.
 
 
De flesta sidor finns det små tags gömde här och där som jag kan skriva några ord.
 
 
När kalendern var klar gjorde jag en ask att lägga kalendern i.
 
 
Lite enkelt och fint inslaget. Hon blev faktiskt väldigt glad för den. Ja, då blev jag också glad. Nu dags för nästa Project och det kommer att ta mycket tid. Tack för att du tittat in här.
Önskar er en härlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar