onsdag 24 februari 2016

En resejournal

Hej! Idag annonserade Heartfelt Creations semifinalister till deras DT call. Nej, jag var inte bland de som gått vidare. Att säga jag inte är besviken vore en falsk ödmjukhet. Klart jag känner mig en lite släng av besvikelse. Men när jag har kollat in på bloggar på de som har gått vidare så förstod jag varför jag inte är bland dem. Wow! Vilka bloggar och vilka kreationer de gör! Ja, ja, vad är en plats i DT team, ja, det skulle ha varit alldeles, alldeles underbar. Men jag känner mig ända stolt och glad att jag försökte. Det var en utmaning för mig själv att klara av göra 3 projekt på kort tid och jag kände mig väldigt nöjd med mina tre projekt. Nu går jag vidare och lär mig mer. Kanske vågar jag försöka nästa gång när det är DT call igen.
 
I söndags fyllde en kär vän år. Hon är en dam med viss pondus. 80 år fyllda och inte en tanke på att slå av takten. Hon far land och riket rund på konstutställningar, hon är med i pensionärförening och har jag inte fattat fel så går hon på engelska kurs för att förbättre det språket. Hon är ansvarig för konstutställning i den församling vi både är medlemmar i. Tack vare henne hade jag mitt livs utställning, inte med handgjorda kort, utan med tavlor! Jag hade aldrig ens drömt om att måla tavlor. Kan helt enkelt inte måla. Tackar den som uppfann mixed media. Med den teknik kunde jag uttrycka mig med mina tavlor. Så när jag fick veta att hon skulle fylla år i söndags klädde jag en notering bok till henne.
 
 
En resejournal för alla henne resor. Bakgrundspapper är från Scrap Magic. Bokstäver, de små tags, luftballong är bilder jag klippt ur Graphic 45s olika papperskollektioner. De små text biljetter är från Heartfelt Creations.

 
Insidan av pärmen har jag gjort två fickor så hon kan stoppa i biljetter, noteringslappar ... här har jag lagd i en stor tag och på den har jag stämplat med grattis stämpel från Inkido och skrivit några ord från mig.   
 
 
Insidan på den bakre pärm. Samma sak här. Några fickor där hon kan stoppa i kvitton på saker och platser hon har varit på....
 
 
Baksidan. Ja, det var allt för idag. Nu har jag märkt att jag älska att klä om noteringsböcker och lådor. Det är så roligt att skapa med bara papper! Jag älskar scrapbooking. Roligt att hitta "hem" till en hobby som är tidslöst och där jag kan skapa precis som jag vill. Tack för att ni titta in. Önskar er en fortsatt härlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar