torsdag 18 februari 2016

Heartfelt Creations DT call del 3

Tiden går fort när man har roligt och dåligt med tidsplanering. Det tredje bidraget jag skickat in är en canvas tavla.
 
Time flys when you have fun or when you have bad time management. The third Project in my application as a DT is a canvas.
 
 
Den här canvas tavlan är 18x23cm. Jag målade först med gesso och sedan med akryl färg. När färgen har torkat använde jag en schablon som jag gjort själv. Jag har en uppståndelsekors i trä och den tog jag och ritade av på ett OH blad. Sedan skar jag ut med pennkniv och voile. En egen schablon. Jag la den på tavlan och sedan tog jag chalkfärg med en tofs och målade över så det syns lite diskret i bakgrunden. Ser ni det? Jag älskar Heartfelt Creations "Everyday Hero Collection". Den kom ut förra året. Här är en stämpel jag använt ur kollektionen. Jag stämplade den på ett mönsterpapper ur samma kollektion och sedan rev jag runt pappret. Jag färglagd lite på bilden. Den engelska texten betyder ungefär "Du är ankaren i livets stormar" på svenskar. I min tavla syfta ankaren på Jesus. Men det kan vara mannen i ens liv eller föräldrar eller en god vän.
 
This canvas is 18x23 cm. I went over the canvas with gesso first and then pained with akryl. When the pain is try I used a schablon I made myself. I have a resurrection cross in wood. I put this over a OH sheet and then cut it out. Well, there I got my own schablon. I put this schablon over the canvas and then took a tassel and put chalkpain on. As you can see it appears little discreet on the background. I used a stamp from Heartfelt Creations "Everyday Hero Collection". This Collection come out last year. I stamped this first on a paper from the same Collection. Then I just ripped around the paper. I stamped it once again but this time only the anchor on a thicker paper. I then used a die to cut the anchor out. I embossed it with embossing powder copper and vintage photo. I love this text on the stamp. For me as a christian my anchor is Jesus. But for others, anchor could be ones husband, or parents or a good friend. You put your own meaning in it.
 
 
 
Här är det roliga delen. Ankaren är från samma stämpeln som båten med texten. Jag stämplade en gång till fast bara ankaren på ett tjockare papper. Klippte ut med en dies som hör till samma kollektion. Sedan embossade jag den med embossingpulver koppar och vintage photo. Blommorna är stämplar från Heartfelt Creations som jag stämplade på mönsterpapper. Svensk textstämpel är från Vilda Stamps. Snäckor köpte jag i Tyskland. O ja, i bakgrunden ser ni en brun färg. Det är en brun akryl färg som jag blandade med en grå färg med struktur (sand liknande färg som jag köpte på Harald Nyborg).
 
Here is the fun part. The flowers here are stamps from Heartfelt Creations. I stamped it on pattern papers and then cut out with dies that match these stamps. The Brown background is a Brown akryl color and I mixed it with a grey color with structure (looks like sand). I bought those small shells last Summer in Germany. 
 
 
Ja, det var det sista bidraget. Lite tidspress och jag trodde inte att jag skulle klara det. Men mina barn och min man peppade mig och sa " Det är klart du klara det." och "Det är klart att du ska försöka." Nu hoppas jag bara att lyckas stjärna står mig bi. Hoppas att ni har haft lite roligt också. Tack för att ni titta in.
 
Well, this is my last project. For a moment I thought that I can't make it. But my Children and my husband cheer me on. "Of course you can do it." "Sure you should try." They said. And yes, I made it. Now fingers cross and hope for the best. Thank you for dropping by and I hope you have some fun. I sure did.
 
Material
Heartfelt Creations - Everyday Hero paper Collection" - HCDP1-253
Heartfelt Creations - Delicate Asters PreCut Set - HCPC 3494
Heartfelt Creations - Stamp die template - HCD 726
Heartfelt Creations - My Anchor stamp - HCPC 3662
Heartfelt Creations - Everyday Heros die - HCD1 761
Text stämpel från Vilda Stamps
Embossingpulver
Snäckor
Glitterlim
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar