torsdag 18 februari 2016

Heartfelt Creations DT call del 1

Heartfelt Creations är en av mina absoluta favorit när det gäller scrapbooking. De ger ut en hel kollektion varje månad. I kollektionen finns mönsterpapper, stämplar och dies som passar till varandra. I december 2015 kom de ut med kollektionen "Coffee Talk" och jag bara föll som en sten. Älskar den kollektionen. I januari kom de ut med en bedårande kollektion "Sugar Hollow Collection" med de sötaste ugglar man sett. Gissar om jag vill ha. Sedan läste jag att de söker nya DT och jag måste bara göra ett försök. Här är det första bidraget till min ansökan:)
 
Heartfelt Creations is one of my absolute favorite among scrapbooking manufactures. They come out with a new Collection every month! In every Collection are beautiful papers, stamps and dies that works so well together. In december 2015 they come out with the "Coffee talk Collection". O boy I just loved it. In january this year they started with the adoreble Collection "Sugar Hollow Collection" with the most cute owls. Guess if I want them all. So when I read that they are having a DT call. I just have to give a try. So here is my first Project.
 
 
När jag gjorde det här kortet hade jag min man i tanken. Alla hjärtans dag närmade sig och "Coffee talk Collection" passade perfekt till min man. Han älskar kaffe. Kortet är 12x17,5 cm som det ser ut på bild. Jag valde ett mörkblått cardstock som stommen. Jag skal cardstock i 25x17,5cm. Sedan bigade jag vid 12cm och sedan vid 13. Det blir en cm i mitten som ni ser i nästa bild. Jag använde sedan en ljusblått papper som jag skar i 11,8x17.3cm. Ovanpå det valde jag ett blått papper från "Coffee talk collecktion" och det skar jag i 11,5x16,9cm. Det var bara att limma ihop i det ordning ni ser på bild. Jag använde dubbelsidigt tejp. Sedan använde jag en dies från HC Decorative Oval med ett vit glansig papper. Jag satte dubbelsidigt tejp på baksidan av pappret innan jag stansade. Det blir lättare att sätta fast på pappret sedan. Kaffe mugg, den lilla söta kaffe koppen och skedet klippte jag ur ett av pappret i kollektionen. Gröna blad och bär på högra hörn har jag använt stämplar från HC Holly Berry PreCut Set. Jag stämplade och sedan färglagd med distress och klippte ut. De blåa blommor i nedre vänster hörn har jag stämplat först med HCs Striped Sun Kissed Fleur PreCut Set och sedan stansat ut med Sun Kissed fleur die template. Färgad med en blå chalk. Det svenska textstämpel är från Vilda Stamps som jag bara stämplat på ett akvarell papper och sedan chalkad med brun färg. Sedan är det bara att monterad ihop som det ser ut på bild. Halvpärlor är också använt här.
 
 
Så ser det ut in i kortet. Mönsterpapper är från Coffee talk Collection. Jag har skurit papper så att jag kan ha med texten på vänster sidan. (11,8x17,3cm). På höger sidan gjorde jag en ficka. Den är ca 16,5x6,5x1,2cm.
 
 
I fickan stoppade jag i ett choklad paket. Min man älskar choklad också:)
 
 
En närbild på texter. Dessa finns med i papperskollektionen.


 
På sidorna limmade jag fast kaffebönor.
 


 

 
Baksidan. Här har jag använt en stans från Martha Steward och sedan, ja, ni förstår att jag älskar den här kollektionen.
 
 
Sedan har jag dekorerat en presentlåda som jag också köpte från HC.
 
 
Det passade perfekt till kortet. Clear boxes kan ni beställa från HC. De finns i 3 olika storlekar och är 10st/pkt.
 

Här ser ni produkter jag använt från Heartfelt Creations
"Coffee Talk paper Collection" - innehåller 24 dubbelsidig 12x12" mönsterpapper. 2 av varje mönster.
Holly Berry PreCut set - HCPC 3553 - Stämplar med blad och bär.
Striped Sun Kissed Fleur PreCut Set - HCPC 3534 - Stämplar med blommor
Sun Kissed Fleur Die template- HCO 734 - passar till att stansar ut ovannämnda stämpel.
Decorative Oval - HCD 1762
(Av misstag tog jag med en die från Everyday Heros Collection med i bild. Det hade jag inte använt i det här projektet. Sorry!)
Sedan har jag ju använt flower shaping verktyg för att forma blommorna. Chalk, tejp, halvpärlor, 3D kuddar, lim, cardstock i projektet.
 
Jag hoppas att ni fick lite inspiration. Har ni frågor är det bara att skriva i kommentar eller emailar mig.
 
Well, I didn't write instructions in English. It'll be too long. But if you have any questions please don't hesitate to ask. I'll try to anwer as goog as I can. Otherwise you can find very good tutorial videos at the Heartfelt Creations webb side. Hope you get some inspiration and good luck!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar