tisdag 29 juli 2014

Tavla och kort

Hej, för lite mer än en vecka sedan var jag och scrappade hos en god vän. Hon var i England på den stora stämplar och scrapmässa i London. Där köpte hon med några textstämplar med bibelcitat. Just såna stämplar har jag saknat här i Sverige. Jag fick låna några av hennes stämplar. Gjorde ett tackkort och idag tänkte jag prova något annat.
 
 
Det blev en tavla. Stilrent och enkelt.
 
 
Samma stämpel men nu som kort. Ser ni texten? "Love is the tie that binds this family togeter." Jag älskar den texten.
 
 
Inne i kortet. Här har jag använt washi tejp och stämplar. Det känns gott att hitta en passion i livet. Har stickat, broderat och gjort smycke tidigare. Men inget av dessa fastnade riktigt. Dessutom var både stickning och broderi inte bra för min nacke. Att göra kort fungera också som terapi och här kom verkligen min kreativa sida fram. Stickningar och broderi gjorde jag ju efter mönster. Med kort och album får jag ofta inspirationer av andra. Men sedan gör jag som jag själv vill. Här finner jag glädje och frihet. Ha det gott och scrappa lugnt:)
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar