tisdag 15 juli 2014

Dragspels album

För kanske en månad sedan presenterade Graphic 45 sina nya DT och ambassadörer. Hos en av dessa, kom inte ihåg vilken, såg jag en sån här dragspels album. Eftersom jag har en del favoritpapper och stämplar tänkte jag: varför inte göra ett album med just mina favoritpapper och stämplar? Så håll i er. Här kommer mitt album. Det är många bilder.
 
 
Så här ser det ut. Stängd och igen bommat. Jag har tänkt använda magnet som stängd anordning. Men av något anledning så fungerade inte det. Kanske har jag för tjocka papper emellan magneterna.? Jag fick sätta dit två spetsband och knutar ihop albumet istället.
 
 
Här är framsidan. Jag har använt ett äldre papper från Graphic 45. Använt en klockdies från Marianne (tror jag). Hörn metaller och lite pärlswirl. Kugghjul är en dies från Roxstamps.
 
 
 
Första sidan man ser när man öppnar albumet. Papper från Graphic 45s "Steampunk Spell Collection".
 
 
Här ser ni varför jag kalla det för dragspels album. Det har många sidor.
 
 
 
Jag vill berätta något om livet med hjälp av mina favorit papper och några favorit stämplar. Här är två sidor om vänskap och vardagslyx. Text och damen i badkaret är stämplar  från Vilda Stamps. Tjejkompisarna är stämplar jag fick från USA. Vimplar är från Graphic 45 "Couture Collection". Mönsterpapper är från Scrap Magic.
 
 
Ååå, jag tycker om de här två sidor. Mönsterpapper är från Maja Design. Stämplar är från Vilda Stamps. Bild med damen är från Graphic 45 "Steampunk Spell Collection". Den lilla "affischen" är klippt ur ett papper från Prima och där har jag skrivit Home is where the heart is. Kaninmamma och tvättkorg är bilder från Beatrice Porter. De har jag fått för ett tag sedan.
 
 
Även de här två sidor berättar en del om livet. De slitna kängor kan symbolisera livet. Ibland kan man känna sig sliten och förbrukat. Utslängd bland gamla blad och löv. Men för mig som är kristen så tror jag att Gud kan hela trasiga själar och brustna hjärta. Gud förmår att göra allting nytt.
 
De slitna kängor och pergament är stämplar från Vilda Stamps. Löv är stämplar från Hånglar & Stänglar. Damstövel köpte jag på Cili in papers. Kugghjul är en dies från Roxstamps. Jag har embossad dem med koppar embossingpulver och en pulver från Tim Holz som gör att det ser rostigt och slitigt ut.
 
 
Här har jag använt papper från Graphic 45 "Couture Collection". Ibland vill man bara kläd upp sig och känner sig fin och glamorös.
 
 
En av mina favoritstämpel är från Vilda stamps med texten "Böcker och vänner skall vara få och väl utvalda". Stämpel med uggla och böcker är köpt från Cili in Papers. Annars är det papper från Graphic 45 "Good Ol' Sport Collection".
 
 
En bild på sidryggen. Tyvärr är bilden lite oskarp. Men jag hoppas att ni kan se vad det är. Papper från Graphic 45. Sedan har jag använt smycke från en gammal armbandsur och tofs köpta från Roxstamps. Jag har använt två små charms också, en sax och ett par fin dambyxor från Scrap Magic. Men de syns inte på bild.
 
 
Baksidan på albumet. Det har tagit sin lilla tid att göra det här albumet. Vissa delar är jag mer nöjd med och andra delar inte. Fast i det hela tyckte jag ändå att det blev ett fint album med många fina sidor. Om ni vill se fler sidor kan ni klicka till Scrap Magic. Hoppas att ni fick lite inspiration.
 
Tack för att ni titta in och önskar er en fortsatt bra sommar!

1 kommentar: