måndag 2 september 2013

Dags att....

--fundera vad man ska ge i julklapp? För mig är det högtid att göra det. September och man tror att det är gott om tid till jul... Nää, inte för en scrappare som jag. När ork och värk i kroppen gör att dagarna ser olika ut. Men att göra kalender är bland de roligaste jag vet. T ex den här kalender som jag gjorde i början av året. Man kan variera nästan i det oändliga. Det tog tid för mig att göra och den är väldigt omtyckt bland släkt och vänner.
 
 
 
Här är framsidan. Här har jag skrivit fyra årstider på kinesiska.
 
 
 
Januari, den lilla kalender är löstagbar så att man kan ha kalender mer än ett år. Jag behöver bara byta ut den.
 
 
Februari - kärleksmånad.
 
 
 
Mars
 
 
 
April - av några anledningar är min favorit månad:)
 
 
 
Maj - morsdag infaller ju i den här månaden så den är väl dedikerad till mammor/kvinnor.
 
 
 
Juni - sommar, förälskelser...
 
 
 
Juli - semester, relax, njuter av livet.
 
 
 
Augusti - en ny termin, ny start efter semester, nya tag....
 
 
 
September - färg månad kallar jag det. Månaden då naturen skifta färg från grön till olika nyanser av grön, gul, röd och orange. Vackert.
 
 
 
 
Oktober - en tacksamhets månad? Skördefest, oktoberfest i Tyskland...
 
 
 
November - en månad av förväntan eller förberedelse inför vinter, jul och höstlov.
 
 
 
December - äntligen jul, familj, glädje, mys och mm
 
Vill du beställa en sån kalender av mig för du gärna höra av dig. Mail adress hittar du till höger i början på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar