onsdag 18 september 2013

Mitt första försök...

Här ser ni mitt första försök till Steam Punk stil. Ännu en notebook jag har skapat. Älskar det här med att vika upp den ene sidan för att upptäcka fler sidor att vika upp. Som ni ser har jag börjat med att visa insida först den här gången. Så här ser det ut när man öppnar notebooken. Under tiden jag gjorde den här kom mina tankar på oss kvinnor. Jag tänkte på min mamma som älskade att sy och att hon upptäckte och fick utlopp av sin kreativitet på flera olika område. Förutom att hon sydde, arrangerade hon de mest fantastiska blomuppsättningar. Sedan tänkte jag på min kära syster Sölvi som har ärvt mammas kärlek till växter. Hon är också jätte duktig i att sy desstuom är hon musikalisk och hon är en "steam punkare".:) Ni kan se hennes fina album på hennes blogg.  Den kvinnliga känga är en stämpel jag köpte i helgen när Cili in papers hade sin nyöppning. Visst är den fin? Jag har embossad den och sedan använt olika brads och satte dit några fjädrar. Charms med kugghjul och klocka är från Scrap Magic. Tags är från Graphic 45s klistermärker i "Steam Punk" kollektion.
Innan jag började med den här notebooken hade jag skissat ner på min idébok hur det skulle se ut. Äää, nej, så såg inte min skiss ut. Som sagt, ju längre jag kom med notebooken ju mer tänkte jag på oss kvinnor. Vilka roller vi fick bära. Som dotter, ung kvinna, mamma, yrkeskvinna, maka.... Men framför allt som kreativa, skapande kvinnor. Jag köpte den här "Love letter kit" från Prima och de passade jätte bra till att illustrera oss kvinnor i olika "roller". 
Här har jag klistrat fast en anteckningsblock med ordet "Believe". Jag gillar det ordet. Tro. För mig som växte upp i en kristen familj har det ordet ett stort innebörd. Det handlar om att tro på Gud (i mitt eget fall), tro på sig själv, tro på det goda i livet, tro på vår förmåga att skapa.....Det är viktigt att ha tro.
Så här ser framsidan ut. Jag har använt främst de vackra papper från "Lost & Found". Damen är en bild från "Love Letter Kit". Jag använt en oval spellbinder och stansat ut hennes huvud. Satt fast det på den fina ramen som jag fick av Sölvi. Satte tillbaka den på "kroppen".  Ser inte så illa ut va? Fjäder på nedre hörnet är också från Prima. Gillar texten på mönsterpapper "Spread your wings &..
Fly". Det här är baksidan. Jag har stämpat med en clear stamp från Kajsa Kraft (Imagine), stämpeln med ansikte kom jag inte ihåg från vilket företag. Jag tror jag fick den av Sölvi. Vill du se fler bilder på den här noteboken kan ni klicka här. Jag vill tillängna den här notebooken som en hyllning till min mamma, mina systrar, mina döttrar och alla vi arbetande, skapande, kämpande (t ex med att få ihop vardagen, yrkesliv med familjliv osv) kvinnor. Världen vore en jätte trist plats utan oss. Eller hur? Hoppas att ni tycker om mitt första försök i Steam Punk stil och tack för att ni orka läsa ändå hit.
Kram
Christine

Materiallista:
Mönsterpapper : Lost & Found
Tags och små bilder: Graphic 45 - "Steam Punk kollektion", "Olde Curiosity kollektion".
"Love Letter Kit" från Prima
Stämpel : Kajsa Kraft, Delight, Stampendous
Dekorationer: Charms, band, blommor, kanppar, brads, fjäde

2 kommentarer:

  1. Superläckert med "tusen" detaljer att upptäcka! Helt härligt!

    SvaraRadera
  2. Var väl jättefint, och steampunkigt... är själv urdålig att få till stilen...
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera