torsdag 2 juli 2015

Till minne av Baloo

När jag var på scrapmaraton förra vecka började jag med ett minnesalbum om vår första hund Baloo. Igår blev det äntligen färdig och det blev många sidor. Håll i er ...
 
 
Albumet är ett så kallade dragspelsalbum. Så här ser den ut stängd. Jag har i huvudsak använt Graphic 45s "Rains Cats & Dogs kollektion", både i 8x8 och 12x12. Sedan har jag mixat med andra pappers kollektioner, mest från Graphic 45 som jag är tokigt i.
 
 
Sidobild på den ena sid rygg.
 
 
Och den andra sid rygg. Bokstäverna är från ett klistermärker ark från Graphic 45s "By the sea kollektion".
 
 
Använt ett blått band och band ihop sidorna så de inte ramlade rakt ut när man öppnar.
 
 
När man drar ut den på ena sidan.
 
 
å andra sidan.
 
 
Baloo kom till oss när min mellandotter var 9 månander och han själv var bara 8 veckor.
 


Lille Baloo blev snabbt gatans stjärnan. (eller skräck, för grannens lilla hund. Grannen var inte rädd för Baloo. Men stackars hund blev ett nervvrak. Mest för att ägaren tvingade henne att hälsa på Baloo trots att lilla hunden skakades av skräck.)
 
 
Men tyvärr blev vi tvungen att sälja honom då jag blev sjuk. Han kom i alla fall till en jätte fin familj. Vi höll kontakter och fick både vara hundvakt och åkte dit och hälsade på. Baloo levde ut och växte till ståtlig och fin. Den snällaste hund som fanns.
 
 
Gjorde fickor mellan varje sida och där kan jag lägga i ett tag och skriva ner fina minne. Men också saknad.
 
 
Baksidan på albumet. Den förste som tyckte det var ett fint album var min man. Han kollade på det för en timme sedan. Mycket saknad välte upp... Vi glömmer aldrig dig. Baloo:)

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket fint album du gjort! Jag älskar att göra album, men det var ett tag sen nu. Nu blev jag inspirerad! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och vad roligt. Hoppas får se ditt album längre fram:)

      Radera