tisdag 30 juni 2015

Blomster flicka

Hej! Idag vill jag visa ett kort jag gjort för ett tag sedan. Den 14 maj i år var jag på ett möte i Vårgårda. Där lyssnade jag till den ideella organisationen Love Nepal och deras arbete för Badi folket. Lyssnade till oerhörda berättelser både från organisationens grundare Mikael Alfvén och badi flickorna som var med. De hade då en Sverige turné med 15 flickor från Nepal som organisationen hade räddat från sexslaveriet. De kallade turnén för "Revansch". Det var en fullsatt kyrka och jag tror att ingen gick därifrån oberörd. Själv blev jag märkligt nog uppmuntrad av dessa modiga flickor och gripen av att se många svenska ungdomar och t om barn som engagerade sig så hel hjärtat. Pratade med en ung svenska tjej, 17 år. Hon arbetade en sommar där och nu körde hon och sin kompis över 20 mil fram o tillbaka för en dag. Bara för att det är "så roligt att hjälpa till".
 
Där och då frågade jag mig själv vad kan jag göra? Jag har ingen pengar på banken och stödjer redan några organisationer... men Mikael Alfvéns ord klingade till "allt hjälp behöver inte kostar pengar... låt er kreativitet flödar..." Kreativitet. Ja, jag älskar ju att göra kort, askar mm. Varför inte sälja och ge pengarna till Love Nepal? Allt maktlöshet blåstes bort och ja, här är första kortet till salu.
 
 
Jag gjorde det här kortet för ett tag sedan. Inget text. Det kan köpare själv välja. Kortet är ca 15x15 och kostar 60 kr.
 
 
Inne i kortet. Kortet levereras i cellofan påsa...
 
 
 
eller om så önskar i en plastask (syns kanske lite dåligt på bild). Lådan kostar 15 kr. Man kan då lägga i, som här, ett par fröpåsar. Eller doftpåsa, choklad, pengar... 50% av försäljningen skänker jag till Love Nepal. Har tyvärr inte råd än att ge allt.
 
Är du intresserad så maila mig. Mail adressen hittar du till höger.
 
Tack på förhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar