onsdag 16 december 2015

Ett annorlunda julkort

Hej på er! Det är onsdagskväll och nu är det bara 9 dagar kvar till julafton läste jag. I år har jag inte varit flitigt att tillverka julkort. Min scrappar lust har lagd sig någonstans och vila:( Idéer för projekter saknas dock inte. Väl, väl vi får se. Igår eftermiddag kom jag på att göra ett julkort till organisationen Love Nepal som jag stödjer. Hej och hå, ett par timmar i min egen lilla kortverkstad och fram kom det här kortet.
 
 
Basen är en grön cardstock. Mönsterpapper i bakgrunden är från Scrap Magic. Fick en hel bunt med fina papper från kära syster min. Använt en kaffeservett som ni ser. Sedan tog jag en stämpel från Heartfelt Creations med texten "Thank you for making the World a better Place". Jag tycker den texten passar på två sätt. Ett: som troende kristen är vad julen handlar om. Att Gud blev en människa i ett litet barn för att världen inte ska tappa modet. För att mörkret inte ska ha makt. Barnet heter förstås Jesus. Genom honom har världen blivit en bättre plats att leva trots allt elände som händer. Två: Genom Love Nepals arbete har världen blivit ett bättre plats för minst 600 barn som slapp ett liv som slav. Dessa barn fick istället leva tryggt, gå i skolan, bli älskad och få växa upp. Därför har jag också använt en vintage bild från Pion design (tror jag). Bandet med texten god jul är köpt från Pappersbiten.
 
 
Inne i kortet har jag använt en av mina favorit Hänglar stämpel. Resten av dekoration när gäller papper och stämplar är från Inkido. Ramen är urklippt från ett papper från Heartfelt Creations.  Känner mig inte helt nöjd med kortet. Men tycker ändå att det blev fint. Hoppas att de som arbetar på Love Nepal tycker om det.
 
Vill ni veta mer om Love Nepals arbete så klicka gärna till http://lovenepal.se vill ni ge ett bidrag så kan ni göra det på följande sätt:
För Fadder & Regelbundna gåvor : kan ni sätta in valfri summa på Bankgiro 725-9872
Vill ni ge en engångsgåvor kan ni göra det på Bankgiro 5906-3099
Ge gåva via SMS: Sms:a "LoveNepal 50" så skänker du 50 kr. Du kan även ge en annan summa genom att byta ut 50 mot 25, 100, 250 eller 500.
Självklart kan man skänka pengar via Swish: nr 123 240 6551
 
Alla dessa numret går direkt till Love Nepal och ingenting genom mig. Vill ni bli fadder är det bara att kontakta de via mail: info@lovenepal.se eller klicka på länken ovan.
 
Tack på förhand och jag passar på att önska Er alla
 
En Riktig, Riktig God och vilsam Jul
&
Ett underbar 2016 full av Guds rika välsignelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar