fredag 30 maj 2014

Sommar kort

Igår var jag inne och hälsade på en av mina favorit scrapbooking butik Pappersbiten. Hade inte tänkt att köpa nåt. Men när jag fick syn på Maja Designs nya sommar kollektion. ...Vill ha! Tittade på papper i 12x12 storlek först. Men tyckte att 6x6 passar mig bättre. Eftersom jag gör mest kort och sällan layouts. När jag kom hem tittade jag på papperna och blev sugen på att göra ett sommar kort.
 

Jag tog fram mina Hånglar & Stänglar stämplar och valde ut blomsterflicka, blad och skrivruta med hjärta. Använt en spelbinder dies. Färglagd med distress och promakers. Jag stämplade flicka tre gånger. En gång på ett vit papper, en gång på ett lilla papper och sist på ett grönt. De mönsterpapper på kläder är spillpapper från Graphic 45s "Secret Garden". Fjärilar är klippt ur samma papperskollektion från Maja Design.
 
 
 
Inne i kortet har jag använt två stämplar från Vilda Stamps och små fjärilstämplar från Docraft. Tag där man kan skriva en hälsning är från Graphic 45 "Secret Garden". Sommar och musik hör ihop tycker jag. Då finns det många utomhus konsert man kan gå. Härliga sommar tider. Det var allt den här gången. Må så gott.

1 kommentar:

  1. Underbart stort tack för dina otroligt gulliga ord inne hos mej!! Du anar kanske inte hur mycket dom värmer, men det gör dom verkligen!! <3
    Så åter igen, tusen tusen tack!

    Visst är dom nya Maja Designpapprena fina! Å även Piondesigns senaste.
    Jag köpte några igår också faktiskt! :)
    Förstår att du ville börja skapa med dem direkt! :D

    MÅ gott och fortsatt trevlig helg :)

    KRAM Petra
    http://paradises.blogg.se

    SvaraRadera