tisdag 13 maj 2014

En luftballong

God morgon! Idag blir det ett något lång inlägg med många bilder. Ni vet ju att jag är  galen i Graphic 45s papper. Var inne på en av deras nya DT Andrew Roberts blogg och kollade. Wow! Vilken luftballong han gjorde. Jag blev så inspirerad att jag gav mig på en själv. Eftersom AR skrev inga mått på sin luftballong fick jag fundera ut det själv. Min blev ju inte lika fint som hans. Men jag blev ganska nöjd ändå. När jag gjorde min hade jag tanken på en liten pojke. Jag har ingen barnbarn än. Men det här var en bra övning att göra lite annorlunda födelsedagspresent.
 
 
 
Istället för ett födelsedagskort skulle jag tänka mig att ge en luftballong! Jag har valt Graphic 45s Steampunk Spell papperskollektion. Ser ni att jag har gjort en mini loggbok på ballongen? Jag har även använt ett papper med pirat motiv jag köpte från Panduro.
 
 
Andra sidan. Textstämpel "Dream a Little Dream" är från Scrap Magic.
 
 
 
En bild från den ena sidan.
 
 
Korgen uppe i ballongen har jag lagd i två "sjökartor". I den ene kan jag skriva några rader till födelsebarnet och i den andra kan jag rita en karta till "skattkistan".
 
 
 
Här följer några bilder på sidorna på korgen.
 
 
Charms jag använt här är också från Scrap Magic.
 
 
Brads och papper från Graphic 45 är också köpta från Scrap Magic.
 
 
 
Nu är det bara att fylla i korgen med godis och packa in det....å ja, barnbarn saknas... Väl, jag får väl spara det till senare:) Hoppas att ni fick lite inspiration och klicka gärna till Andrew Roberts blogg och kolla. Han är en av få killa som scrappar och han gör fantastiska saker. Det var allt för idag och tack för du tittat in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar