lördag 28 december 2013

Scrap år 2013

Nu är det bara 3 dagar kvar på det här året. Idag har jag satt ihop en liten tillbaka blick på mitt scrap år 2013. Året då jag blev kär igen på Graphic 45s unika och ibland lite udda papper.
 
 
Den första kollektion jag köpte från Graphic 45 var "Oldy Curiosity". Av den kollektionen gjorde jag ett album med BIA.
 
 
Med tips från min syster kollade jag på G45s tutorial videos på You Tube och det blev som en ny värld öppnade sig för mig. Jag lärde mig att klippa sönder papper!
 
 
 
Fussig cutting och lägger lager på lager. En sidan behöver inte vara bara en sida utan man kan göra kvuert, sidor i sidor...
 
 
Min andra pappers kollektion från Graphic 45 var "A Place in Time". Med den gjorde jag en kalender. Den är en fantastisk kollektion med papper för varje månad. Häften innehåller så många papper och små bilder att man kan göra flera kalender och kort.
 
 
Sedan köpte jag även stämplar från G45. Här är en från kollektionen "Nötknäppare". Den här ballerina blev snabb en av mina absoluta favorit.
 
 
 
Det blev ett antal album i år. Men ett av mina favorit är just den här. Albumet tog mig ett par veckor att göra färdig. Men så innehåller den många, många sidor och kuvert med noteringsblad. Här har jag använt papper från flera olika pappers kollektioner från Graphic 45. Bl a "The secret garden" och "The French country".
 
 
En annorlunda bröllopskort.
 
 
En noteringsbok.
 
 
Julkalender med tema dans.
 
 
 
En julkalender till.
 
 
En present burk. Den har jag visat för några veckor sedan. Extra stolt över den eftersom jag gjorde lite extra fin till min dotters födelsedag.
 
 
Så sist. En top hat. Jag har tänkt ett tag på att försöka mig på det. Men kom bara inte igång. Igår tittade vi på filmen "Alice in Underlandet" med Johnny Depp som hattmakaren. När jag såg hans hatt bestämde jag mig att göra det. Här är min lilla hatt.
 
 
 
En bild från sidan.
 
 
Baksidan på hatten. På toppen av hatten har jag en kaffekopp charm. Inspirerad av filmen? Absolut. Vad tycker ni om min lilla hatt? Själv känner jag mig väldigt nöjd eftersom det var mitt första försök. Så då var det här året snart slut. Vad har ni tänkt att göra under 2014? Det ska bli spännande att titta runt era bloggar och ser vilka fantastiska alster ni visa där.
 
Önskar er bara
Ett Gott Nytt Kreativt År!
 
Kram
Christine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar