tisdag 5 januari 2016

2016 års kalender

Varje år brukar vi få tillsänd kalender för det nya året. Det är fler än vi behöver och kan använda. Jag brukar också göra kalender själv. Att ge bort och att ha själv. Det har varit seg strax innan jul. Men bättre sent än aldrig. Fick ju en hel bunt med vackra papper från min kära syster och jag vill ju visa dem allihopa. Kom då på idén att göra en slags resekalender att ha i husvagn.
 
 
Jag gjorde hela kalender själv. Stommen eller pärmen gjorde jag av pizzakartongen. Dekorerade med papper från Graphic 45. Charms är från Scrap Magic.
 
 
Jag klädde om först med ett grått cardstock och sedan med Graphic 45s senaste julpapper. Tagen här är också från Graphic 45 och texten är hämtad från kollektionen "Come away with me".  Jag gillar texten "The World is a book and those who do not travel read only one page" ett citat från St Augustine.
 
 
Det är ett dragspelsalbum som ni ser här. Jag klippte ur en kalender som vi fick från husvagnstidning som min man prenumenerar.
 
 
July-december.
 


Insidan.
 

 
Jag använder Tim Holz länk och stänger/håller ihop boken/kalendern. Inte helt nöjd med framsidan. Men, men får göra det bättre nästa gång. Vill ni se fler bilder får ni gärna klicka till Scrap Magic och ta en titt. Ni hittar de fina papper på http://scrapmagic.selloshop.se eller sök Scrap Magic på Tradera.
Tack för att ni titta in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar