onsdag 13 maj 2015

Ankaren i livet

Häromdagen satt jag och läste bibeln. Närmare bestämd Matteus i nya testamentet. En berättelse om Jesus som gick på vattnet och Petrus som fick göra samma sak men blev rädd och började sjunka.... Jag blev så inspirerad av texten så jag gjorde en canvas tavla.
 
 
 
När jag läste texten så tänkte jag på den papper/stämpel/die kollektion jag köpte från Heartfelt Creations. Så här ser tavlan ut och jag har blandad papper kollektioner från HC och G45.
 
 
Ankaren är finns både i dies och stämpel. Jag stansat ut och sedan embossad med både svart/guld och koppar pulvret. Charms är köpt från Scrap Magic.
 
 
Här har jag använt stämpel från Magnolia, klippt ur papper från G45. Blad och blommor är dies från Heartfelt Creations. Det tog några timmar. Men så kul och jag kände mig rätt nöjd med tavlan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar