lördag 28 juni 2014

Brödlåda terapi?

Igår var det en sån dag som inte var bra. Arg och ledsen var jag. Svårt att se något positiv en sån dag. Värk i rygg, trött... scrapbooking blev räddningen. Vissa dagar gick inte det heller. Som tur var hade jag en brödlåda som behövde piffas upp.
 
 
Den här brödlådan köpte jag i mars månad. Hade tänkt att piffa upp den redan då men saker och ting kom i vägen och den bara låg där i källan.
 
 
Färdig! Det är ganska enkelt framsida. Jag hittade en bokstavs schablon bricka och ritade bokstäverna på en cardstock. Färglagd den med lite olika färgpennor. Mönsterpapper är från Maja Design. Ugnsvantar är från Docraft (tror jag, köpt från Scrap Magic). "Bröd" är bilder klippt från ark från Panduro. Den gula fjärilen fick jag av min syster Sölvi. Små fjärilar är klippt ur ett papper från Maja Design.
 
 
På brödlådans "tak" har jag också använt papper från Maja Design. Älskar denne pappers kollektion. Den stora bilden har jag gjort en ram runt om. Metall hörn. Den stora fjärilen fick jag också från min syster Sölvi. De båda swirl är från Tim Holz. Den ene har jag embossad med grön och utee embossingpulver. Den andra har jag målat med Promarker.
 
 
En närbild här.
 
 
 
Kugghjul är en dies som jag köpt nyligen från Roxstamps. Jätte roligt att leka med. Jag stansade ut en gång med en tjockare kartong papp. Det fick jag "köra" några gånger genom min lilla "gröna groda". Dessa har jag embossad med Tim Holz embossing pulver. Jag körde diesen en gång till. Den här gången med en vanlig cardstock och den har jag målat på med Tim Holz färg som gör att det ser metallic  och lite sliten ut. Ja, det var allt det. Mådde bättre efter jag har fixat den. Nu tar vi nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar