torsdag 25 januari 2018

En resa bakåt i tiden

Hej!
Tiden går fort och det är redan torsdag och januari månad går mot sitt slut. Nu är det bara 11 månader till jul. Å vad skönt. Först vill jag ha påsk, sommar, sol, semester..... men idag vill jag visa hur jag har förberett mig för en resa bakåt i tiden. Nej, jag har inte uppfunnit något tidsmaskin. Resan får färdas i tanken. Jag ska börja ett bibelstudier om Romarbrevet.
 
 
Inför bibelstudier vill jag ha ett anteckningsbok. Köpte ett par såna skrivböcker. Enkel och billig. Men inte riktig i min smak.
 
 
Inga problem för en scrappare som jag. Klädde om den med papper från Graphic 45 och Heartfelt Creations. En förvandlat framsida.
 
 
Baksidan på skrivboken.
 
 
Skrivboken, bibeln och boken "En guide till Romarbrevet". Nu är jag klar för resan.
 
 
Innan jag avslutar inlägget vill jag ge ett par lästips.
 
Boken "Krigen i Gamla Testament - ett försök att förstå" på bokens baksidan beskrivs det så här: "Kan man verkligen lita på Gamla Testamentet? Frågan har på senare tid blivit allt mer aktuell. Särskilt brännande blir den i relation till Gamla Testamentets skildringar av krig i Guds namn. Innebär inte dessa att Bibeln är moraliskt korrupt? Vilka blir konsekvenserna om vi idag tar bibeltexter som handlar om krig, väld och dom på allvar? I denna bok, som är en reviderad och utökad nyutgåva, får vi följa teologen Olof Edsinger när han går i närkamp med dessa och andra frågor....."
 
Den andra boken är förstås "En guide till Romarbrevet." och författaren skriver : "Få texter har förvandlat så många människors liv som Romarbrevet. I sällskap med Paulus kastas vi in i några av tillvarons mest grundläggande frågor" Boken är också skriven av Olof Edsinger.
 
Hoppas att ni fick lite inspiration till det ene och/eller det andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar