torsdag 14 juli 2016

30 årsdagen

Min man och jag firade vårt 30e bröllopsdag för ett par dagar sedan. Söndagen innan satt jag och tänkte på inbjudningskort vi hade till vårt bröllop. Jag minns att jag ritade 2 hjärta med ett kors i mitten. Min tanken då var att Gud skulle välsigna vårt äktenskap. Det var passande eftersom både min man och jag är kristna. Inspirerad av den tanken gjorde jag en tavla.
 
 
En vit canvas tavla som jag målade först ett lager med gesso. Sedan sprayade jag med olika färg. Uppståndelsekors finns lite diskret i bakgrunden. Två hjärta sammaflätas och finns i Jesus hjärta. För mig är det han som sammanbinda oss. Två olika människor kom från helt olika bakgrund. 30 år verkade har gått fort. Det har inte varit lätta år. Men genom svårigheter har vi fått smaka att tro är inte religion. Tron är relation som testas genom både glädje och sorg. Tro bär.
 
 
Fredsduva. Jaa, i ett äktenskap så behövde man fred ibland. Att inte hålla för hård i jaget. Vågar stanna kvar och prata ut. Vågar dela både glädje, sorg, besvikelser och framgång. Ta tid med varandra. Har barnfria dagar...
 
 
Den här texten passar bra. Kom med kitet om tro jag köpte från Kristinas Scrapbooking.
 
 
Stencilen med trollsläntar köptes också från Kristinas Scrapbooking. Jag har använt torr chalk.
 
 
Nätet, snäckor, båt och drivved är knappar. Graphic 45s "Under the sea Collection". Allt är från Kristinas Scrapbooking. Några halvpärlor här och där. Eftersom vi firade pärlbröllop. En enkel tavla med mycket minne och betydelser. Ja, det var allt för idag.
 
Önskar er
 
En glad sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar