torsdag 15 januari 2015

Från en mobil låda till...

..en låda för brev! Trots att det är vanligare och snabbare med e-mail har min dotter börjat brevväxla med sina utlands kompisar. Det tycker jag är bra. Hör till de som fortfarande tycker om att få brev i brevlådan än bara brev i e-mail. Samma sak är det med böcker. E böcker må vara billigare och tar mindre plats men jag vill ändå köpa pappersböcker. Tillbaka till min dotter. Häromdagen kom hon och frågade mig om jag kan göra en låda till henne så hon kan förvara brev från sina kompisar. En utmaning som tilltalade mig. 
 
 
Köpte en mobil för ett tag sedan och behöll lådan som mobilen, laddaren mm låg i. Den lådan låg på mitt skrivbord och jag kom inte på vad jag skulle göra med den. Nu kom den till användning! (som vanligt glömde jag ta kort på den innan). Den var marinblå. Här har jag använt mönsterpapper från fd Inkido. Brevkorgen med brevpapper och kuvert är en stämpel från Hänglar & Stänglar. Jag stämplade flera gånger på olika papper som jag sedan klippte ut och limmade på varandra. Ser ni de mini kuverten på vänstra hörn? De har jag gjort med spillpapper. Graphic 45s "Typography Collection" passade jätte bra här.
 
 
Lådan framifrån.
 
 
Ena sidan.
 
 
Den andra sidan.
 

Insidan på locket. Här har jag även använt papper från Graphic 45s "Come away with me collectionen"
 

 

 
 
Plockade ihop några kuvert så att min dotter kan skicka iväg brev hon också.
 
 
Några brevpapper finns också i lådan. Nu hoppas jag att tjejen blir glad och nöjd. Själv är jag ganska nöjd. Min man tyckte den är jätte fin. Inte för girly. Ja, om några timmar så vet jag vad dottern tycker om den. 

1 kommentar:

  1. Det är en fin brevask du gjort till din dotter, en förvaring till minnen framöver, både att hennes mamma gjort den till henne och brev från gamla brevvänner :)

    SvaraRadera