fredag 30 januari 2015

Decoupage

Hej! Jag har hittat en nygammal teknik att leka med. Decoupage. Testade det för många år sedan och det blev inte så bra. Men så gick jag med en decoupage grupp på FB för en vecka sedan. De gör så jätte fina saker där så jag blev sugen att prova igen. Åkte och köpte några canvas tavlor och servetter.
 
 
 
Innan jag satte igång tittade jag på video klipp som någon (kom inte ihåg vad hon heter) snäll medlem i gruppen la upp. Hon visade hur man gör så att servetten inte skrynkla ihop. Jätte bra hjälp. Så här ser min första decoupage tavla ut. Jag gillar texten.
 
 
 
Min andra tavla är något mindre och jag dekorerade med lite saker. Min man tyckte luftballong och väska var motsägelsefullt mot texten. Men min tanken var när man har varit ute i världen och rest så är det skönt att återvända till "Home Sweet Home".
 
 
Vet inte om det syns på bild. Jag har lagd på lite glitterlim här. Tycker det är jätte roligt att göra dessa tavlor. Hoppas att ni fick lite inspiration. Önskar er en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar