måndag 3 oktober 2016

Min Alice låda

Hej!
Nu är det dags att göra ett inlägg här. Idag vill jag visa min fina Alice låda. Inspirerad av den vackra pappers kollektionen från Graphic 45 - "Hallowe'en in Wonderland Collection". Jag hade en låda i skåpet. I den här lådan hade det funnit små, små askar. Jag tittade på den beige färgade lådan ett par gånger och hade inte en aning vad jag skulle göra med den. Tills jag såg att Kristinas Scrapbooking fick hem den här papperskollektionen. Beställde och fick hem den snabbt. (Kristina har snabba leverans och bra pris).
 
Jag tog inte kort på lådan innan. Inte med kameran i alla fall. Tog ett par bilder med min mobil. Lådan var beige i början så jag målade alla kanter med svart akrylfärg. När färgen har torkat klädde jag in hela lådan med ovannämnde papperskollektion.
 
 
Från sidan.
 
 
En figur i berättelsen om Alice i underland är Hattmakaren. Den lilla hatten gjorde jag för ett par år sedan efter att jag såg filmen med Johnny Depp som den färgstarka hattmakaren.
 
 
Locket vill jag skapa som påminner om skogen, landet dit Alice kom. Mini böckerna gjorde jag förra sommar under vår semester när det var stormiga dagar.
 
 
 
 
Skogsbären fick jag av min snälla syster Sölvi. De kan ni hitta här.
 
 
Det tog inte så jätte lång tid att klä lådan. Jag klädde även inne i lådan. Men det får bli en annan gång att visa. Jag är inte färdig med innehållet än. Vill ni se fler bilder kan ni klicka till Scrap Magic.
Tack att ni titta in här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar